Smluvní přepravní podmínky JADRANBUS
PRÁVA A POVINNOSTI DOPRAVCE
Uzavřením přepravní smlouvy se dopravce zavazuje přepravit cestujícího ze stanice nástupní do stanice cílové.
Dopravce si vyhrazuje v souladu s příslušnými právními předpisy právo na použití náhradního autobusu.
Cestujícímu nevzniká právo na náhradu škody, pokud nebyl přepraven včas z důvodu, který nezavinil dopravce (např. dopravní nehoda, neprůjezdná dálnice, špatné počasí, kalamita a jiné nepředvídatelné události způsobené vyšší mocí).
Cestujícímu nevzniká právo na náhradu škody, bez ohledu na důvod vzniku zpoždění, na předem ohlášené zpoždění na výjezdech ze zastávek oznámené prostřednictvím SMS zprávy nebo telefonicky).
PRÁVA A POVINNOSTI CESTUJÍCÍHO
Cestující je povinen, při obdržení jízdenky, se přesvědčit, zda mu byla vystavena dle jeho požadavků.
Nesouhlasí-li jízdenka s požadovanými údaji, je cestující oprávněn jízdenku odmítnout. Při pozdějším poukázání cestujícího na nesoulad údajů na jízdence se bude postupovat dle platných storno podmínek s tím, že se nejedná o reklamaci.
Cestující se pro účely kontroly, po dobu plnění přepravní smlouvy, prokazuje platným jízdním dokladem.
Údaje na jízdním dokladu musí souhlasit s údaji na příslušném cestovním dokladu cestujícího. V případě, že cestující nemá platný cestovní doklad, nemusí dopravce cestujícího přijmout k přepravě a cestující nemá nárok na vrácení jízdného. Každý cestující je osobně zodpovědný za dodržování pasových a celních předpisů zemí, do kterých cestuje nebo přes které projíždí a je povinen se podrobit případným celním či jiným administrativním předpisům, které se týkají jeho a jeho zavazadel. V případě, že cestujícímu celní nebo policejní orgány nedovolí pokračovat v cestě, nemá nárok na vrácení jízdného, a to ani jeho části, či jinou náhradu. Cestující je povinen uhradit náklady, které dopravci vznikly v důsledku porušení uvedených předpisů ze strany cestujícího.
Pokud se cestující nedostaví k odjezdu včas, nemá právo na náhradu jízdného.
Cestující je povinen při usazování v autobuse respektovat pokyny řidiče nebo technického doprovodu.
Cestující bere na vědomí, že dopravce nenabízí k prodeji konkrétní místa v autobuse a že konkrétní místa k sezení nejsou pro dopravce závazné.
V případě jízdenky složené z více úseků se nástupem do spoje rozumí nástup do prvního spoje z celé trasy. Nevyužitím jakéhokoli úseku ze složené trasy cestující pozbývá nároku na přepravu dalšími spoji v rámci jízdenky nebo vrácení nevyužitého jízdného.
Za nevyužitou nebo částečně využitou jízdenku se jízdné nevrací.
Cestující má právo na vrácení jízdného při neprovedení přepravy z důvodu na straně dopravce.
Cestující může být z přepravy vyloučen, pokud přes upozornění:
- ve vozidle kouří, nadměrně konzumuje alkohol nebo omamné či jiné psychotropní látky
- chová se hlučně, reprodukuje hlučně hudbu, používá hlasitě audiovizuální techniku nebo jinak obtěžuje ostatní cestující nevhodným chováním, zápachem apod.
- znečišťuje vozidlo nebo prostory a zařízení pro cestující svým oděvem nebo svým jednáním
- poškozuje vozidlo nebo prostory a zařízení pro cestující
- nedodržuje přepravní řád, tyto Smluvní přepravní podmínky nebo pokyny a příkazy osoby pověřené dopravcem nebo řidičem
PŘEPRAVA OSOB A ZVÍŘAT
Dopravce doporučuje cestujícím sjednat před cestou do zahraničí cestovní připojištění.
Cestujícím doporučujeme dostavit se 30 min před odjezdem spoje.
Cestující je povinen být během celé jízdy připoután, pokud je jeho sedadlo vybaveno bezpečnostním pásem.
V případě, že se cestující rozhodne použít za jízdy WC, činí tak na své riziko s vědomím, že je jeho povinností být připoután. Spát v uličce autobusu je zakázáno.
Autosedačka pro přepravu dětí v autobuse není dle silničního zákona povinná.
Dopravce není povinen zajistit asistenční služby pro cestující s omezenou schopností orientace a pohybu.
Vozidla nejsou bezbariérová.
Děti do 15 let včetně lze přepravovat pouze v doprovodu dospělých osob (starší 18 let). Pokud dospělá osoba není rodičem, doporučujeme dítě vybavit plnou mocí.
Krátké přestávky v průběhu cesty nejsou povinné. Jejich interval a délku určují řidiči a jsou závislé na časovém rozvrhu linky. Cestující je povinen vrátit se v případě přestávky do konce doby vymezené řidičem nebo technickým doprovodem. Pokud po ukončení přestávky nenastoupí cestu, nenáleží mu žádná náhrada škody nebo kompenzace.
Hlavní nástupní místo v ČR je Brno.Ostatní nástupní místa mohou být řešena svozovými/rozvozovými dopravními prostředky např. mikrobus a osobní automobil. V případě, že na dané svozové trase je méně než 8 klientů a existuje-li vhodný spoj pravidelné hromadné dopravy (linkový autobus, vlak), který by mohl tento svoz nahradit, vyhrazuje si CK ADRIALAND právo svoz zrušit s odkazem na tento konkrétní spoj. Cestující z ostatních nástupních míst mimo hlavní nástupní místa musí počítat s možností přestupu. Rovněž při příjezdu z dovolené a následných rozvozech musí cestující počítat s možností přestupu. Rovněž při příjezdu z dovolené a následných rozvozech musí cestující počítat s čekací dobou (v ojedinělých případech až 3 hodiny).
Čas odjezdu zpět ze zahraničí oznamujeme v sobotu nejpozději do 15:00 hod. SMS zprávou. Přijetí SMS zprávy je nutné potvrdit zpět textem př. "Potvrzujeme, Dvořákovi". Z uvedeného důvodu je nutné mít v den odjezdu zapnutý a nabitý mobilní telefon.
Přeprava zvířat je zakázána.
PŘEPRAVA ZAVAZADEL
Cestující může přepravovat 1x malé příruční zavazadlo o hmotnosti do 5kg a 1x kufr nebo sportovní tašku o max. hmotnosti do 15 kg. Za příruční zavazadlo jsou považována zavazadla, která jsou snadno přenosná, lze je umístit na místo pod sedadlem nebo nad sedadlem cestujícího, o rozměrech max, 15x25x35 cm. Příruční zavazadla nesmí poškozovat zařízení vozidla. Za příruční zavazadla v průběhu cesty odpovídá cestující.
Každý cestující je povinen označit svá zavazadla ukládaná do úložného prostoru na viditelném místě jménem, příjmením, a adresou cestujícího a dále názvem stanice určení.
V zavazadle, které je uloženo v zavazadlovém prostoru nedoporučujeme ponechávat křehké nebo cenné věci, doklady a elektroniku. Dopravce neručí a neodpovídá za ztrátu či poškození těchto věcí, popř. obsahu zavazadla.
Cestující je odpovědný za překládku svých zavazadel při přestupu a za jejich zpětné naložení při celní kontrole.
Jízdní kola a kočárky jsou přepravovány jen v případě, že nehrozí poškození ostatních zavazadel a k přepravě jsou přijaty pouze v případě volné kapacity zavazadlového prostoru. Jízdní kola musí být složena a bezpečně zabalená do krabic či přepravních vaků. Kočárky či invalidní vozíky musí být složeny.
V autobuse nelze přepravovat zavazadla:
- která svou povahou mohou ohrozit bezpečnost cestujících či poškodit ostatní zavazadla
- jejichž hmotnost přesahuje 15 kg
Přeprava nebezpečných látek a předmětů (nezabezpečené zbraně bez příslušných povolení, výbušniny, omamné a psychotropní látky apod.) je zakázána.
Dopravce neručí za věci zapomenuté ve vozidlech.
Přeprava zásilek a nedoprovázených zavazadel není možná.
Odpovědnost dopravce za cestovní zavazadla přijatá k přepravě a náhrada škody:
Zápis o ztrátě, odcizení či poškození zavazadla musí být cestujícím u řidiče nebo technického doprovodu spoje vyžadován ihned po příjezdu do cílové stanice. Řidič nebo tech. doprovod je povinen cestujícímu míru poškození nebo ztrátu zavazadla písemně v zápisu potvrdit.
Zápis o ztrátě zavazadla spolu s kopií jízdenky a kopií dokladu o přepravě zavazadla musí být písemně zaslán nejpozději do 2 měsíců od události na adresu: Adrialand s.r.o., Údolní 11, 602 00 Brno nebo emailem na info@jadranbus.cz
Dopravce neodpovídá za poškození přepravovaného cestovního zavazadla jestliže:
-
k poškození došlo jednáním cestujícího
-
obal neodpovídá povaze přepravované věci
-
nastaly dopravcem neovlivnitelné okolnosti jako živelné pohromy či jednání třetích osob
STORNOPODMÍNKY
- ve výši 20% v období do 60 a více dní před odjezdem
- ve výši 50% v období 59-20 dní před odjezdem
- ve výši 90% v období 19-7 dní před odjezdem
- ve výši 100% v době kratší než 7 dní před odjezdem
U obousměrné cesty je pro storno určující datum té jízdy, která nastane dříve.